Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen (MSMH) dag

28 september Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen dag.alt

28 september is de sterfdag van Louis Pasteur
(27 december 1822 – 28 september 1895).

Louis Pasteur ontwikkelde de theorie dat de oorzaak van veel ziekten een minuscuul levend wezen was, een 'micro-organisme'. Zijn "theorie van de ziekteverwekker" of "microbe-theorie" is één van de belangrijkste ontdekkingen in de medische geschiedenis.
Hij introduceerde nieuwe concepten als sterilisatie van gereedschappen en wondverbanden.

Een van onze leden heeft aan het bestuur van de Sterilisatie Vereniging Nederland gevraagd om te bezien of wij in navolging van de dag van de verpleging ook een dag voor de MSMH in het leven konden roepen. Het bestuur heeft hier positief op gereageerd. Onderstaand geven wij aan waarom wij dit idee hebben omarmd.

De dag staat in het teken van promotie van het vak, verbetering van de kwaliteit van zorg en versterking van de beroepstrots.  MSMH’s laten daarmee zien wat hun waarde is voor de gezondheidszorg.

Op deze dag willen we bijzondere aandacht schenken voor de bijdrage van MSMH’s aan de gezondheidszorg.

Wij roepen al onze leden en sponsoren op deze dag bijzondere aandacht te schenken aan de medewerkers binnen steriliserend Nederland.

De beroepsvereniging zal onder andere via de WFHSS zich inzetten om deze dag internationaal onder de aandacht te brengen en wij hopen hiermee te bereiken dat het navolging krijgt.